Jak oszczędzać dzięki zabudowie? Skrzynie regulowane w Europie

Część 1

W transporcie międzynarodowym w segmencie do 3,5t dmc najważniejsza jest szybkość i elastyczność przewoźnika. Zabudowa busów którą wybieramy powinna być jak najbardziej uniwersalna jeśli chodzi o jej parametry.

Co to oznacza w praktyce?

Typowa zabudowa wykorzystywana w transporcie międzynarodowym powinna być dostosowana do przewożenia towarów do wysokości 2,2 metrów włącznie (często jest to warunek podpisania umowy na transport). Zabudowa o wewnętrznej wysokości 2,2m spowoduje że wysokość naszego samochodu przekroczy 3,2 metra co niestety pociąga to za sobą dużo wyższe opłaty za przejazd europejskimi tunelami.

Tunele

Przejeżdżając przez europejskie tunele między innymi na terenie Francji i Włoch, np. przejazd tunelem Frejus (Francja-Włochy), Mont Blanc (Francja-Włochy), Maurice Lemaire (Wogezy), Puymorens (Pireneje), Envalira (Andora) musimy uiścić opłatę której wysokość jest uzależniona od wysokości naszego samochodu.

Samochody powyżej 3 metrów wysokości płacą za przejazd w jedną stronę czterokrotnie wyższą opłatę niezależnie od ładunku.

Oprócz kwestii przejazdów przez tunele dochodzą płatności przez niektóre trasy francuskie należące do niezależnych operatorów posiadających różne stawki a pobierających . Zgodnie z klasyfikacją tego systemu pojazdy do 3,5 dmc mieszczące się między 2m a 3m wysokości należą do grupy Liber-t Kategoria 2, natomiast pojazdy do 3,5t dmc i wysokości powyżej 3m należą do grupy TIS-PL Kategorii 3 z którą wiążą się wyższe opłaty. http://www.tolltickets.com/country/france/libert.aspx?lang=pl-PL

Rozwiązanie powyższego problemu przynosi opcja zabudowy o regulowanej wysokości. Kiedy dostajemy zlecenie na na przewóz towarów o wysokości powyżej 2m to podnosimy zabudowę na wysokość 2,23m co jest wkalkulowane w koszt transportu, natomiast kiedy samochód przewozi towary mniejsze niż 2,00m opuszczamy zabudowę - wysokość całkowita samochodu obniża się poniżej 3m i za przejazd tunelami płacimy mniej, obniżając tym samym koszty transportu.

Ile możemy zaoszczędzić?
Zakładając że dysponujemy samochodem którego dmc<3,5t koszt przejazdu w obie strony np. tunelem Mont Blanc (łączy Francję z Włochami) kosztował będzie:
- 140 euro - dla wysokość z zabudową poniżej 3 metrów
- 245 euro - jeśli wysokość przekracza 3m.

W praktyce oznacza to że jeżeli mamy klienta który wymaga od nas wyższej zabudowy to mimo że wykorzystujemy ją sporadycznie opłata za przejazd tunelem kosztuje nas więcej.

Przykładowe symulacja rocznych kosztów przejazdu:
koszt przejazdu tunelem przykładowa ilość przejazdów sumaryczny roczny koszt przejazdów tunelami
140 euro (3,5t do 3m) 12 mies. x 6/mies = 72 10800
245 euro (3,5t pow 3m) 12 mies. x 6/mies = 72 17640
różnica: 6840

Różnica kosztów w jednym roku przy podanych założeniach które zakładają średni ale regularny ruch to aż 6840 euro w skali roku!

Koszt zabudowy podnoszonej jest niewiele wyższy od standardowej a różnica kosztów ponoszonych za przejazdy tunelami jest kolosalna.
W transporcie międzynarodowym takie rozwiązania jak zabudowy o zmiennych wysokościach stają się standardem który pozwala polskim przewoźnikom utrzymać konkurencyjne ceny na tle operatorów europejskich. Więcej informacji dot. opłat.: https://promy24.com/pl/mosty-tunele/tunel-mont-blanc.html

Jako producent zabudów samochodowych proponujemy skuteczne rozwiązanie tej kwestii. Aby dowiedzieć się więcej o parametrach podnoszonych zabudów zadzwoń klikając w przycisk KONTAKT znajdujący się powyżej strony

Mechanizm podnoszenia zabudowy w fazie opuszczonej i podniesionej. Tu wersja z mechanizmem pneumatycznym.
Faza podniesiona
Faza opuszczona
Linki
YouTube: regulacja dwustopiniowa (skrzynia)
YouTube: regulacja jednostopiniowa (burtofirana)
Panorama wirtualna: zabudowa skrzyniowa z regulowaną wysokością


ID: 1094